نوشته شده توسط : hr

پیت ماس چیست؟

پیت ماس چیست؟

پیت ماس چیست؟ پیت ماس در واقع بقایای نوعی خزه و جلبک می‌باشد که بیشتر در کشورهایی مانند استونی و لیتونی تولید می‌شود. ابتدا این خزه‌ها جمع آوری شده و در طی فرایندی آماده سازی و بسته بندی می‌شود. پیت ماس تا بیست برابر وزن خود آب جذب می‌کند و برای حفظ رطوبت خاک بسیار عالی می‌باشد. پیت ماس دارای PH خنثی می‌باشد.

کاربردهای پیت ماس:
۱٫ بستری مناسب برای کاشت بذر کاکتوس و انواع بذرهای سایر گیاهان و گل های آپارتمانی.
۲٫ حفظ رطوبت بستر کاشت و خاک.
۳٫ نگهداری کود و جلوگیری از آبشویی.
۴٫ به علت دارا بودن مواد آلی بسیار بالا باعث بهبود خاک می‌شود.
۵٫ در ترکیب خاک گل های آپارتمانی استفاده می شود بخصوص انواع کاکتوس ها و ساکولنت ها بن سای بنفشه آفریقایی کاج مطبق و سایر گل ها.
۶٫ بستر مناسب برای گلخانه های خیار ، گوجه و سایر محصولات گلخانه ای.

انواع پیت ماس:
پیت ماس در رنگ‌های سیاه، قهوه‌ای و سفید در بازار وجود دارد که تفاوت آنها در میزان مواد آلی و بافت پیت ماس می‌باشد. همچنین انواع پیت ماس بر اساس سایز بافت وجود دارد که کاربرد آنها برای مصارف مختلف متفاوت می‌باشد. برای کاشت بذر کاکتوس بیشتر از نوع دانه ریز و متوسط استفاده می‌شود.

پیت ماس چیست؟پیت ماس چیست؟

پیت ماس چیست؟

روش استفاده پیت ماس:
یکی از عواملی مهم در استفاده از پیت ماس وجود بیماری‌های قارچی به علت رطوبت بالا همچنین وجود بذر علف‌های هرز در داخل آن می‌باشد و یا وجود تخم انواع حشرات از این رو برای استفاده از پیت ماس برای مصارف حساس مانند کاشت بذر کاکتوس و ساکولنت حتماً در ابتدای کار با سم حشره کش و قارچ‌کشی کاملاً ضدعفونی شود.

قیمت پیت ماس:
قیمت خاک پیت ماس بسته به نوع و شرکت سازنده آن متفاوت است و خرید و فروش پیت ماس معمولاً بر اساس واحد لیتر می‌باشد که هر لیتر پیت ماس در حدود ۳۴۰ گرم می‌باشد. پیت ماس اغلب در بسته بندی ۷۰ و ۸۰ لیتری همچنین ۲۰۰ و ۳۰۰ لیتری در بازار موجود است. خیلی از کشورها مانند هلند آلمان لیتونی و استونی اقدام به تولید و بسته بندی پیت ماس می‌کنند. پیت ماس را از مراکز معتبر تهیه کنید و تا حد ممکن از خرید پیت ماس هایی که با دیگر مواد مخلوط شده‌اند خودداری کنید.

بهترین مارک پیت ماس کدام نوع است؟ در بازار مارکهای مختلفی مانند پیت ماس میکس کار یا پیت ماس پیند استراپ پیت ماس ککیلا پیت ماس تراکالت پیت ماس استندر آلمان پیت ماس شرکت گرامافلور پیت ماس فری پیت موجود می باشد که کاربرد هر کدام با نوع کاشت و محصول مورد نظر متفاوت می باشد. مارکی که در گلخانه های میهن کاکتوس برای کاشت بذر کاکتوس استفاده می شود مارک میکس کار از نوع ۷۰ لیتری می باشد.

نویسنده: مهندس کاظم دروگریان




:: موضوعات مرتبط: ملزومات کشاورزی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: